De oprichting
Xinno is opgericht in 2009. Sindsdien adviseert en levert Xinno IT oplossingen voor de advocatuur. Niet geheel zonder reden ‘de advocatuur’, want de oprichters van Xinno zijn zelf afkomstig van een middelgroot Top 30 advocatenkantoor in Amsterdam. Daar hebben zij van 2000 – 2008 ervaren hoe het is om juridische professionals zo effectief en efficiënt mogelijk te ondersteunen bij hun werkproces om de cliënt optimaal te bedienen.
Met de combinatie van de kennis van de mensen, de branche specifieke bedrijfsprocessen en het inzicht in innovatieve IT oplossingen voor de advocatuur hebben zij geleerd om communicatief een brug te slaan tussen de IT-er en de advocaat. Dit bleek een absolute meerwaarde te zijn.
De oplossing
Het idee voor de online werkplek voor de advocatuur is ontstaan uit de overtuiging dat de oprichters goed wisten wat een advocaat écht nodig heeft om optimaal aan het dossier van zijn cliënt te werken. De ideale totaaloplossing bestond vooral uit ‘best – of – breed’ producten en een maximale IT ondersteuning die voor advocatenkantoren buiten de Top 50 van Nederland al snel financieel of organisatorisch onbereikbaar waren.
Met het destijds nog nieuwe begrip ‘Desktop Hosting’, dan wel het ‘Nieuwe Werken’ bestond de mogelijkheid een krachtige, schaalbare, professioneel beheerde infrastructuur op te splitsen voor klanten, waardoor zonder investeringen voor de klant de kosten aanzienlijk konden worden gereduceerd. Tezamen met de beste software en een IT ondersteuning met professionals die precies begrijpen hoe een juridische professional werkt, werd een goed ondersteunde, professionele IT omgeving nu ook voor middelgrote en kleinere advocatenkantoren bereikbaar.
De toekomst
Onze missie is helder:
Xinno biedt een online werkplek in een optimaal beveiligde digitale omgeving, primair aan de advocatuur, waar iedereen in uw organisatie onder alle omstandigheden flexibel en zorgeloos kunnen werken met strikt vertrouwelijke informatie. Om de continuïteit te maximaliseren werken we aan een effectieve servicegerichte organisatie die ook onder druk in staat is om calamiteiten op de kortste termijn op te lossen.
In dat kader houden wij voortdurend de ontwikkelingen binnen de advocatuur en de IT in de gaten en passen hierop waar mogelijk onze dienstverlening aan, of het nu gaat om nieuwe technologieën, veranderende werkprocessen en behoeften, projecten als KEI of wetten als de AVG / GDPR.